-
Laatst bijgewerkt op
1. In persoon op afspraak
Van zodra het consulaat de eID en de pukcode ontvangt, zal u hiervan telefonisch op de hoogte gebracht worden. Daarna dient u een afspraak te maken om uw eID op te komen halen en de certificaten te activeren.
Hier kan u een afspraak maken om uw eID af te halen:
Consulaat te Santa Cruz de Tenerife
Voor meer informatie over de elektronische identiteitskaart, de installatie, …
zie: www.eid.belgium.be/nl
2. Per koeriersdienst
De identiteitskaart wordt bij u thuis of op een ander adres op de Canarische Eilanden bezorgd. Maak dit duidelijk bij het aanvragen.
Voor deze service betaalt u € 8,50 aan de bezorger bij ontvangst.
Indien u uw identiteitskaart per koerier wenst te ontvangen, is het niet mogelijk om de certificaten te activeren.
U kunt de certificaten echter altijd later activeren, in elke Belgische gemeente of consulaat (-generaal). Neem rechtstreeks contact met hen op voor praktische regelingen.
Als uw eID niet geactiveerd is, kunt u moeilijkheden ondervinden bij het uitvoeren van bepaalde bankverrichtingen in België, het online ondertekenen van notariële akten, enz.
Voor meer informatie over de elektronische identiteitskaart, de installatie, …
zie: www.eid.belgium.be/nl