Identiteitskaart (eID): Afhaling in Santa Cruz de Tenerife

Op deze pagina leest u hoe u uw identiteitskaart kan afhalen in het consulaat van Santa Cruz de Tenerife.

  1. Laatst bijgewerkt op

 

1. In persoon op afspraak

Van zodra het consulaat de eID en de pukcode ontvangt, zal u hiervan telefonisch op de hoogte gebracht worden. Daarna dient u een afspraak te maken om uw eID op te komen halen en de certificaten te activeren.

Hier kan u een afspraak maken om uw eID af te halen:

 Consulaat te Santa Cruz de Tenerife

Bij het afhalen van uw eID, is het mogelijk om verscheidene functies te activeren (certificaten met een pincode), die aanwezig zijn op de elektronische chip. Hierdoor kan u zich op het internet op een internationaal erkende en veilige manier identificeren.

Voor meer informatie over de elektronische identiteitskaart, de installatie, …
zie:
www.eid.belgium.be/nl

2. Per koeriersdienst

De identiteitskaart wordt bij u thuis of op een ander adres op de Canarische Eilanden bezorgd. Maak dit duidelijk bij het aanvragen.
Voor deze service betaalt u €
8,50 aan de bezorger bij ontvangst.

Indien u uw identiteitskaart per koerier wenst te ontvangen, is het niet mogelijk om de certificaten te activeren.

U kunt de certificaten echter altijd later activeren, in elke Belgische gemeente of consulaat (-generaal). Neem rechtstreeks contact met hen op voor praktische regelingen.

Als uw eID niet geactiveerd is, kunt u moeilijkheden ondervinden bij het uitvoeren van bepaalde bankverrichtingen in België, het online ondertekenen van notariële akten, enz.

Voor meer informatie over de elektronische identiteitskaart, de installatie, …
zie:
www.eid.belgium.be/nl

 

 

Brochure "Welkom in Spanje"

"Welkom in Spanje" is een brochure gericht aan landgenoten die naar Spanje komen.


Meer consulaire informatie

Algemene teksten over consulaire diensten voor Belgen in het buitenland vindt u op de website van de FOD Buitenlandse Zaken