-
Laatst bijgewerkt op
1. Persoonlijk op afspraak
Zodra het consulaat de eID en de certificaten ontvangt, zal u per e-mail ingelicht worden. U dient dan een afspraak te maken om persoonlijk naar het consulaat te komen om uw eID in ontvangst te nemen en de certificaten te activeren.
Om een afspraak te maken om uw eID af te halen:
Bij het afhalen van de eID is het mogelijk verschillende functies te activeren (PIN- & PUK-certificaten) die op de elektronische chip aanwezig zijn en die u de mogelijkheid bieden u op internet op een internationale erkende en beveiligde manier te identificeren. Voor meer uitleg over de elektronische identiteitskaart, installatie … zie: www.eid.belgium.be/nl
2. Per aangetekende brief
Indien u uw identiteitskaart per post wenst te ontvangen, is de activatie van de certificaten niet mogelijk.
U kunt echter de certificaten altijd later activeren, bij een willekeurige Belgische gemeente of een consulaat(-generaal). Gelieve hen rechtstreeks te contacteren voor de praktische informatie.
Voor meer uitleg over de elektronische identiteitskaart, installatie … zie: www.eid.belgium.be
Indien uw eID niet geactiveerd werd, kunt u moeilijkheden ondervinden om bepaalde banktransacties uit te voeren, notariële akten online te ondertekenen etc.